Translate

fredag 15. juni 2012

Veien videre....

Ja, da er nesten 4 uker KUN på Xtravaganza pulver over. Torsdag 21 juni skal jeg beg å spise litt mat. Men må begynne forsiktig. Så skal begynne på noe de kaller "Opptrapping fra helfart" (helfart er da altså bare inntak av pulver).
Til nå har jeg spist hver 4 time og hatt 3 poser pulver pr dag. med 500 kcal pr pose.
Men nå skal jeg spise 6 ganger pr dag...

Så min ukes meny vil da se slik ut;

Dag 1

Kl 13:00 Frokost;
1 hakket kokt egg blandet med 2 ss cottage cheese og 1/5 ts hele linfrø,
tips! Klipp gjerne i persille, gressløk og annet bladkrydder og salat.
Bland i  1 ts kaviar.

Eller;
1 dl mager kesam, 1/5  dl usøtet blåbær elelr bringebær, 1/5 ts hele linfrø.

Kl 15:00 Mellommåltid;
1 pose XtraVLCD (pulver)

Kl 17:00 Lunch
Ett tefat (kaffeskål) med halvparte protein - (50 gr kyllingfilet) og halvparten vannholdige gr.saker. (agurk, plommetomat, paprika, salat)

Kl 19:00 Mellommåltid
1 pose XtraVLCD

Kl 21:00 Middag
Ett tefat((kaffeskål)  med halvparten proteinholdig matvare (fortsatt 50 g kyllingfilet) og halvparten vannholdige gr.saker.
1 ts Xtravaganza dressing. Som er en oljebassert dressing med urter/krydder som jeg lager selv.

Kl 24:00 Kveld
1 pose XtraVLCD


Dag 2 -3
Samme som dag 1. Øk til en frokost tallerken størrelse. Protein holdige matvarer (økes nå til 80 g kyllingfilet)
Eller spis 1,5 dl cottage cheese eller mager kesam

Dag 4 - 7
Øk suksessivt opp til en middags tallerken. Og legg til varme gr.saker (begynn med kokt broccoli og 1 ss Xtravaganza dressing pr måltid)

Dag 8 og så lenge du (jeg) vil fortsette å gå på halvfart
Nå gjelder det å få i gang min fettforbrenning på en god måte. Nå har jeg 1 uke på meg til å suksessivt øke inntaket av mat opptil ca 1400 kcal. Det er en passe mengde som gjør at jeg kan fortsette å gå ned i vekt. Jeg kan likevel trene effektivt og ha en hjerne som fungerer og tar gode beslutninger !  (smiler) !

Spis en Xtravaganza tallerken xtralett 3 ganger/dag á 350 kcal. Og spis XtraVLCD som mellommåltid på formiddagen og ettermiddagen samt et kveldsmåltid med 50 g protein holdig matvare og vannholdige gr.saker.
Det relatvivt lave karbohydratnivået(og helt uten raske karbohydrater)gjør at glykoselageret som binder 2 kg væske fylles så sakte at jeg ikke merker det på vekta når jeg fortsetter å gå ned i fett.
Det er vanlig at vekten står stille under opptrappingen, til tross for at jeg  egentlig reduserer fettvekten og øker væskemengden. Derimot kommer jeg til å kjenne hvordan kroppen fortsetter å gå inn og jeg bil se at midjemålet minsker(ja, la oss håpe på det)!! :-)

Når jeg har nådd den vekten jeg vil ha, går jeg over til noe som heter "Jevnvekt"
Ta den vekten jeg vil ha og gang den med 30. Da får jeg frem hvor mange kcal pr døgn jeg kan starte med. Vurderunderveis og finnmin optimale balanse mellom inntak og forbruk.

(Det aller meste av denne teksten i dette innlegget er tatt fra ""kundehåndboka - XtravaganzaINTENSIV"
En bok vi "fikk" med oss i en "startpakke" da jeg begynte på kurset.
Atartpakken kostet 500 kr. Den innehold bok, en dobbelt cd (med mental trening), en shaker (til pulveret).

Etter dette så kommer jeg til  noe som heter "Halvfart" Men det kan jeg skrive om i et senere innlegg !  :-)

Ingen kommentarer: