Translate

mandag 30. april 2012

En sunnere vekt

Jeg beklager at denen bloggen ikke blir mer oppdatert enn det den blir nå ....vet at jeg burde skjerpa meg. Jeg kunna ha skrevet mye mere her inne. Men jeg får det liksom ikke til ... å gå inn hit å skrive. Aner ikek hvorfro.
Har jo en blogg til. Som jeg legger alle mine kort som jeg lager !! Vel vel, nok om det !

Det jeg hadde lyst å fortelle om nå er om "En sunnere vekt"
Det er ihvertfall overskriften på et lite kompendium som jeg skulle gi til mein lege.
Dette dokumentet på 16 sider forteller om viktigheten av et sunnere liv og de langsiktige virkningene av å gå på WLCHF (tror jeg forkotelesen jeg) De er forkortelsen til "Wery Lov CalorieHaiFat" Litt usikker på navnet - men er ikke så langt unna riktig !
Dette er et opplegg som skal brukes til et program som Kongsberg medisnske Trenings senter bruker (KMT)
Der går jeg, og nå skal de sette i gang med noe de kaller "Slankekrigen" Det er ikke helt som den de viser på Tv....  Det er et opplegg på ca 26 uker, tror jeg de sa.....
De 4 mnd ukene er en Intensiv møte hver uke i 13 uker. Så blir det 4 mnd med "Lifetime" Møte annenhver uke. Etter dette blir det oppføling av personelig trener ca 1 gang pr mnd.
De første ukene(?)/mnd (?) skal vi på en pulverkur, for å få i gang "prsessen. Opplegget følger lavkarbo diett.
Dette er noe jeg har VELDIG lyst til å være med på.... men det koster :-( Siden er er på trygd så skulle jeg få dette til "bare" 690 Kr pr mnd. Mye penger for det ...så diskusjonen går her ....
De skulle starte opp i dag, 15 personer ....Mne det ser ut som om det blir et til, så det sarter om 2 uker. Så blir jeg med - så kommer jeg vel i den 2 gruppa som beg om 2 uker.....

Jeg har - for meg selv, gått nå på lavkarbo siden i sommer. Treningen har vel vært så som så med men ....Ikke lett å finne noe trening som passer min kropp - helse osv osv... Mange hensyn å ta. Men på KMT får jeg brukt 5 forskjellige styrkeapparater  - med oppvarmingsapparat. Og synes det er veldig bra at jeg kan få til å bruke dem !
Selv om jheg har gått på lavkarbo en stund så har jeg nå den siste tiden ikke gått noe drastiks ned i vekt... derfor litt oxo at jeg ønsker å være med på dette opplegget ...
I første omgang skal vi gå på en pulver kur som heter XTRAvaganza. (tror det er selve pulver "merket" som heter det)!
Selv om jeg som sagt har gått på lavkarbo en stund, så ønsker jeg oxo å prøve dette pulveret - for å få "kroppen igjang".... så det blir spennende ! (om jeg blir med på dette da)!!

Det blir nå i begynnelsen møter hver mandag kl 20:00. Om den gruppa som starter opp om 2 uker oxo skal møtes da, det vet jeg ikke !


Håper vireklig at jeg får det til (tenker da siden jeg har PWS)

Men en ting er sikkert. Jeg bruker veldig lite hurtigvirkende insulin for tiden ....det er jeg veldig  glad for. !

Å, det hadde vært mer enn digg å fått gått ned i vekt.... har aldri i mitt 41 år vært slank. Så det blir veldig rart - men DIGG  - på alle mulige måter....

Legger ved noen linker til dere, som dere kan se på :-)

http://www.fsc.no/treningssenter_kongsberg_183.html?action_set_ice_sidemenu=_313_183_

http://www.fsc.no/default.pl?showArticle=2362&pageId=363

Ingen kommentarer: